Remény / Hope

Új mandala készül, ezúttal “csakúgy”*, leírással. (Lásd lent.) *Értsd: elkezdek horgolni, és vagy lesz belőle valami, vagy visszabontom.
A keresztségben a Remény nevet kapta. (Ugyanis remélem, hogy még sok fogja követni majd.)
Nehéz napokon vagyok túl lelkileg, így kellett egy kis lelki tunning. 🙂 Ezért esett a választás a Jáde (28% gyapjú, 72% akril; zokni/sport vastagságú; 200m/50g) fonalára, annak is a Málna árnyalatára. Ettől a színtől (na meg persze a napsütéstől és Liza dorombolásától az ölemben, amíg készült a horgolmány) sokkal jobb kedvem lett. 🙂 Ja, és ami még lényeg: 2,5-es tűvel dolgoztam.
Nem bonyolítottam túl a mintát: erp-k és “bogyók” (több felhúzott pálca egyszerre lehorgolva; angolul “puff stitch”) adják a mintát.
Eddig a felállás a következő:
IMAG2351

1. sor: 5 lsz-et körré kapcsolunk
2. sor: a gyűrűbe 2 lsz-et horgolunk (első erp-nek számoljuk), majd 15 erp következik (össz.: 16 erp), összekapcsoljuk

VAGY, ha nem szeretnéd ennyire macerásan, össze is vonhatod az első két sort: Csúszógyűrűbe 16 erp-t horgolunk, a sor végén összekapcsoljuk.

3. sor: az előző sor minden erp-jébe két erp-t horgolunk, a sor végén összekapcsoljuk.
4. sor: az előző sor minden második erp-jébe 1 “bogyót” horgolunk (4 áthúzással dolgoztam), közéjuk pedig két lsz-et. Tehát a sor így néz ki: [Bogyó, 2 lsz, bogyó, 2 lsz]. A sor végéig ismételjük, majd összekapcsoljuk. (16 bogyó)
5. sor: [1 erp, 1 lsz, egy szemet kihagysz, 1 erp, 1 lsz] a sor végéig ismételve. (32 erp)
6. sor: előző sor erp-ibe erp-ket horgolunk a következő módon: [1 erp, 2 lsz, 1 erp, 2 lsz], ezt a sor végéig ismételjük.
7. sor: az előző sor 2 lsz-es “lyukaiba” (résekbe) bogyókat horgolunk, közéjük 2 lsz-mel. Tehát a sor így néz ki: [Bogyó a résbe, 2 lsz, bogyó a következő résbe, 2 lsz], ezt ismételjük a sor végéig. (Ebben a sorban viszont már 5 áthúzással dolgoztam, hogy teltebb bogyóim legyenek 🙂 )

Nézzétek el nekem a (még) suta leírást. Mivel általában angol leírások (ritkábban képek) alapján dolgozom, sokszor még a magyar nevét sem tudom az adott szemnek. 😀 Remélem, ez a közeljövőben még majd változik. 🙂

IMAG2354

I make a new mandala, “just go and make”*, with a description. (See below.) *Understand: I start crocheting, and it will be something or not. 🙂
Was named Hope, ‘cuz I hope that many other mandala and pattern will follow her. 🙂

I had emotionelly difficult days, so I feel that I need a mental tunning. 🙂 Therefore I chosen Jáde (28°wool and 72% acryl; socks/sport yarn; 200m/50g) in the shade of Raspberry. From this color (and of course the sunshine and Liza’s purring, while I crocheted the mandala) I have a much better mood. 😀 
Oh, and another important thing: I worked with a 2,5mm (12 UK I think) needle.
The pattern isn’t complicated: DCs and puff stitches are in. 
So here we go:

1. rnd: Ch5, join to form a ring.
2. rnd: Into a ring:  make 2 sc (this count as first dc), then make 15 dc. Join. (16dc)
3. rnd: Make 2 dc in every dc in the prev.rnd. Join.(32dc)
4. rnd: Make a puff st, then ch2. Skip one st, make a puff st in the next, then ch2. Rep until you reach the end ot this rnd, then join. (16 puff stitch)
5. rnd: [1 dc, ch1, skip 1 st, 1 dc, ch1 ] rep. until the end of the rnd. Join. (32 dc)
6. rnd:  Work dcs in the dcs of the prev. rnd like this: [1 dc, ch2 , 1 dc, ch2 ], rep. until the end of the rnd. Join.
7. rnd: Make a puff stitch in the ch2sp on the 6.rnd., then ch2. Rep. until you reach the end of the rnd. Join.

Sorry for the lame pattern, I don’t make descriptions yet. 🙂 I hope that it is understandable. 🙂

Reklámok

Remény / Hope” bejegyzéshez ozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s